Programowanie obiektowe- LAB 2 zadania
1)
Stwórz klasę Licz z:
i) publicznym polem wartosc przechowującym wartość liczbową.
ii) metodą Dodaj przyjmującą jeden parametr i dodającą przekazaną wartość do wartości trzymanej w polu wartosc.
iii) analogiczną operację odejmij
W Main utwórz kilka obiektów klasy Licz i wykonaj różne operacje.
b) Do klasy Licz dodaj konstruktor z jednym parametrem - który inicjuje pole wartość na liczbę przekazaną w parametrze.
c) Zmień widoczność pola na private i dodaj funkcję wypisującą stan obiektu (pole wartosc)
2)
Stwórz klasę Sumator z:
i) publicznym polem Liczby będącym tablicą liczb
ii) metodą Suma zwracającą sumę liczb z pola Liczby
iii) metodę SumaPodziel2 zwracającą sumę liczb z tablicy, które są podzielne przez 2
b) Zmień widoczność pola Liczby na private oraz dodaj konstruktor.
c) Dodaj metodę: int IleElementów () zwracającej liczbę elementów na w tablicy
d) Dodaj metodę wypisującą wszystkie elementy tablicy
e) Dodaj metodę przyjmującą dwa parametry: lowIndex oraz highIndex, która wypisze elementy o indeksach >= lowIndex oraz <= highIndex. Metoda powinna zadziałać poprawnie, gdy lowIndex lub highIndex wykraczają poza zakres tablicy (pominąć te elementy).
3)
Zdefiniuj klasę opisującą datę. Zastanów się nad wyborem wewnętrznej reprezentacji dat. Zdefiniuj metody pozwalające na odczytywanie bieżącej daty i przestawianie jej o jeden tydzień w przód i w tył. Zadbaj o dobranie odpowiednich modyfikatorów dostępu do składowych.
4)
Zdefiniuj klasę Liczba, która przechowuje w tablicy cyfry liczby dziesiętnej. Zdefiniuj operacje wypisywania liczby, nadawania jej wartości (w postaci parametru konstruktora będącego napisem) oraz mnożenia przez liczbę typu int. W przypadku gdy w czasie mnożenia okaże się, że tablica jest za mała, procedura mnożąca powinna kopiować jej zawartość do większej. Zdefiniuj wreszcie metodę silnia, która policzy silnię zadanej jako parametr liczby typu int.